Osposobljavanje poslodavaca i ovlaštenika poslodavaca za zaštitu na radu

Osposobljavanje poslodavaca i ovlaštenika poslodavaca za zaštitu na radu vrši se zato što poslodavac u zaštiti na radu ima veću razinu odgovornosti od djelatnika i kao takav treba proći posebno osposobljavanje. U određenim slučajevima (npr. kada je broj djelatnika u tvrtki velik) poslodavac svoju odgovornost provođenja zaštite na radu može prebaciti na ovlaštenika. Ovlaštenik je osoba koja se na dnevnoj bazi brine da se rad vrši po propisanim pravilima zaštite na radu,da svi djelatnici imaju odgovarajuća zaštitna sredstva, sudjeluje u osposobljavanjima i sl.

ZA POSLODAVCE KOJI ŽELE ZNATI VIŠE O OSPOSOBLJAVANJU POSLODAVCA I OVLAŠTENIKA POSLODAVCA ZA ZAŠTITU NA RADU

Osposobljavanje poslodavaca i ovlaštenika poslodavaca za zaštitu na radu – što je u stvari ovlaštenik? 

Poslodavac može provođenje zaštite na radu prenijeti u pisanom obliku na svojeg ovlaštenika, koji je u tom slučaju odgovaran da djelatnici u okviru njegovog djelokruga rada rade u skladu s pravilima zaštite na radu. Ovlaštenik je radnik kojemu je poslodavac, neovisno o drugim ugovorenim poslovima, dao ovlaštenja za provedbu zaštite na radu. Prenošenje ovlaštenja ne oslobađa poslodavca odgovornosti.

Ova obaveza proizlazi iz Zakona o zaštiti na radu jer se od poslodavca/ovlaštenika očekuje da aktivno i ažurno provodi propisana pravila zaštite na radu u svojoj tvrtki. Samo provođenje osposobljavanja poslodavca i ovlaštenika poslodavca za zaštitu na radu kao i dokumenti koji iz toga proizlaze ne predstavlja samostalan čin. Da bi se ovo osposobljavanje moglo provesti, poslodavac mora imati izrađenu procjenu rizika.

Mi u Anparu osposobljavanje poslodavca i ovlaštenika poslodavca možemo provesti na dva načina. Jedan je klasičan način osposobljavanja uživo: u ovom slučaju organizira se predavanje u prostorijama poslodavca te se nakon toga pristupa rješavanju ispita. Drugi način je osposobljavanje on-line putem naše aplikacije za on-line osposobljavanje poslodavca i ovlaštenika poslodavca. U ovome slučaju svim će djelatnicima na njihove e-mail adrese biti poslana ispitna literatura i linkovi na same ispite. Prednost ovakvog načina osposobljavanja jest da djelatnici pristupaju osposobljavanju u vremenskom periodu koji njima najviše odgovara.

Z

Zakonska obveza

w

Česta pitanja

i

Materijali

Zakonska obveza


Poslodavac i njegov ovlaštenik moraju biti osposobljeni, u skladu s procjenom rizika. Osposobljavanje ovlaštenika provode stručnjaci zaštite na radu I. ili II. stupnja (zaposleni kod poslodavca ili sam poslodavac) ili stručnjaci zaštite na radu II. stupnja zaposleni u ovlaštenoj osobi za poslove zaštite na radu. Osposobljavanje se provodi prema programu propisanom Pravilnikom o osposobljavanju iz zaštite na radu i polaganju stručnog ispita. Program se sastoji od teoretskog osposobljavanja, a evidencija o provedenom osposobljavanju vodi se na tzv. ZOOP obrascu. Ovlaštenika je obvezno osposobiti odmah po imenovanju te nakon toga svakih pet godina obnavljati osposobljavanje.

Program osposobljavanja obuhvaća upoznavanje s: 

  • osnovnim pojmovima iz zaštite na radu (obuhvaća odredbe propisane Zakonom o zaštiti na radu s izmjenama i dopunama, pripadajućim Pravilnicima te drugim pravnim aktima iz domene zaštite na radu)
  • procjenom rizika
  • osposobljavanjem za rad na siguran način
  • obvezama i pravaima poslodavaca, radnika i ovlaštenika radnika za zaštitu na radu
  • poslovima zaštite na radu
  • posljedicama neprovođenja zaštite na radu za poslodavca
  • drugim primjenjivim propisima ovisno o djelatnosti poslodavca

Uz to što moraju biti osposobljeni, poslodavac i njegov ovlaštenik moraju se i stručno usavršavati iz područja zaštite na radu, u skladu s procjenom rizika.

Česta pitanja

Koliko vrijedi osposobljavanje za poslodavca i ovlaštenika poslodavca?

Osposobljavanje poslodavca i ovlaštenika poslodavca mora se ponovo vršiti svakih 5 godina.

Mogu li u tvrtki imati više od jednog ovlaštenika?

Naravno. To je u slučaju većih tvrtki čak i poželjno – ukoliko poslujete na više lokacija, logično je da će ovlaštenik biti osoba koja svakodnevno radi na određenoj lokaciji. Ukoliko imate više odjela i veći broj djelatnika puno je kvalitetnije rješenje odrediti ovlaštenike po odjelima.

Ako sam u prijašnjoj tvrtki bio ovlaštenik, moram li u trenutnoj ponovo prolaziti to osposobljavanje?

Da. Ovo osposobljavanje nije prenosivo iz tvrtke u tvrtku.

Materijali

Zanima Vas Osposobljavanje poslodavaca i ovlaštenika poslodavaca za zaštitu na radu?

Specijalist za ovu ulugu je:

Pošaljite upit:

Naše usluge

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Sadržaj internet stranice isključiva je odgovornost Anparo d.o.o.

Uvodimo zdrave prakse u vaš rad.
Anparo je tvrtka s više od 15 godina iskustva ovlaštena za poslove zaštite na radu, zaštite od požara te za poslove dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te zaštite okoliša i civilne zaštite. Kontinuirano unaprijeđujemo naše poslovanje s namjerom da našim klijentima ponudimo što kvalitetniju i što potpuniju uslugu zasnovanu na znanju i povjerenju. Želimo da radna sredina oplemenjuje čovjeka, a ne da ga uništava. S obzirom da čovjek boravi trećinu života na radnom mjestu vjerujemo da tu možemo značajno djelovati na zdravlje čovjeka te time ujedno korisno djelovati i na zajednicu.
Naš zadatak je da u suradnji s poslodavcima kontinuirano unaprjeđujemo radne sredine u društvu s ciljem obogaćivanja života i osnaživanja odnosa ljudi oko nas.

Radno vrijeme:
Pon- Pet: 08 - 17 h
+385(1)2852117
Hondlova 2/3 , Zagreb

Anparo je nositelj certifikata:

      

 

 

Anparo je član:

 

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. www.strukturnifondovi.hr - Saznajte više o projektu na linku EU PROJEKT
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. www.strukturnifondovi.hr - Saznajte više o projektu na linku EU PROJEKT
Osposobljavanje poslodavaca i ovlaštenika poslodavaca za zaštitu na radu