Ispitivanje ispravnosti tipkala za isključivanje električne energije u slučaju nužde
Ispitivanje ispravnosti tipkala za isključivanje električne energije u slučaju nužde provodi se kako bi se utvrdilo da li tipkalo obavlja svoju namjenu, a to je da isključivanje protupožarnog tipkala u slučaju nužde dovodi do isključenja električne energije u slučaju potrebe (poput požara i sl). Ovo je ispitivanje obaveza poslodavca i mora se vršiti jednom godišnje.
ZA POSLODAVCE KOJI ŽELE ZNATI VIŠE O:
ISPITIVANJU ISPRAVNOSTI TIPKALA ZA ISKLJUČIVANJE ELEKTRIČNE ENERGIJE U SLUČAJU NUŽDE
Iako je ovo ispitivanje obaveza poslodavca, ovo ispitivanje može naručiti i vlasnik/najmodavac objekta. O tome i mnogim drugim korisnim stvarima za poslodavce pisali smo u sljedećem članku: PRELAZAK U NOVI POSLOVNI PROSTOR I ZAŠTITA NA RADU – TIPS & TRICKS ZA PODUZETNIKE.
Je li spitivanje ispravnosti tipkala za isključivanje električne energije u slučaju nužde komplicirano?
Ovo je ispitivanje izuzetno jednostavno i terenski dio ispitivanja je brzo gotov, ali bitno je naglasiti da čete tijekom ispitivanja ispravnosti tipkala za isključivanje električne energije u slučaju nužde u jednom trenutku biti bez električne energije. Svaka ozbiljna tvrtka iz naše braše najavit će i dogovoriti sa vama svoj dolazak – stoga ćete imati dovoljno vremena kako biste organizirali svoj posao tako da ne trpi posljedice zbog gubitka električne energije.
Iako se ispitivanje ispravnosti tipkala za isključivanje električne energije u slučaju nužde može obaviti samostalno, ispitivanje ispravnosti sigurnosne i protupanične rasvjete sigurno će biti navedeno kao potreba u izradi procjene rizika na radu.
Koliko se često treba ponavljati ovo ispitivanje?
Ovo se ispitivanje mora vršiti jednom godišnje.
Moram li ja kao poslodavac u najmu naručiti ovo ispitivanje ili to mora učiniti vlasnik prostora?
I jedno i drugo. Poslodavac kao korisnik prostora ima obavezu osigurati da se ovo ispitivanje provede, ali samo ispitivanje može naručiti (i financirati) i vlasnik objekta. U praksi najmodavci koji su odgovorniji preuzimaju tu odgovornost na sebe te na taj način rasterećuju svoje najmoprimce.
Moja tvrtka radi u najmu, a najmodavac je obavio ovo ispitivanje. Da li ja po tom pitanju moram još nešto učiniti?
Jedino što bi bilo dobro je da od najmodavca imate kopiju zapisnika o ispitivanju koju ćete čuvati sa svim ostalim dokumentima koje imate iz područja zaštite na radu/zaštite od požara i da vodite računa o tome da vam se dostavljaju nove kopije tih zapisnika. Naravno, ukoliko surađujete sa kvalitetnom tvrtkom iz područja zaštite na radu tvrtka će voditi evidenciju o isteku rokova i podsjećati vas na to.
Specijalist za ovu uslugu je:
Tomislav Nimac
viši stručni savjetnik za zaštitu na radu
+385 (1) 28 52 117
+385 95 802 71 73
tomislav.nimac@anparo.hr