Sustav informiranja o zaštiti na radu u Hrvatskoj

Prikupljajući iskustva svojih partnera i klijenata došao sam do sljedeće spoznaje; kada govorimo o zaštiti na radu poslodavac je manje više prepušten sam sebi. Prilikom otvaranja tvrtke svaki budući poslodavac zna da će se susresti s trgovačkim sudom, javnim bilježnikom i knjigovođom te vođen tim informacijama planira svoje troškove: početak poslovanja, fiksni mjesečni troškovi, plaće, porezi itd.

Izobilje informacija daje nam sigurnost i pomaže nam u donošenju odluka i planiranju. Nedostatak informacija uzročnik je nesigurnosti, brige i straha. To je točno za bilo koju djelatnost, a pogotovo je ta tvrdnja točna u branši zaštite na radu. U zaštiti na radu kolanje informacija izuzetno je bitan, rekao bih ključan dio cijelog procesa. Paradoksalno, informiranje o zaštiti na radu u Hrvatskoj je izuzetno loše, da ne kažem katastrofalno. 

Niti u jednom trenutku do njega (poslodavca iz uvodnog opisa) ne dolazi informacija o zaštiti na radu koja je kao vrlo bitna zakonska obaveza i koju bi kao svaki poslodavac trebao organizirati i provoditi u svojoj tvrtci. Tu ne govorim o detaljima tog provođenja, već o općenitoj informaciji da postoji nešto što se zove Zakon o zaštiti na radu i da se to odnosi na svakog (ali baš na svakog) poslodavca. Budući poslodavac do te informacije dolazi mahom slučajno ili kada je već u problemu (čitaj: došla je inspekcija ili je došlo do ozljede na radu). 

Zašto? Zato što proces kvalitetnog informiranja o zaštiti na radu u Hrvatskoj ne postoji.

Čak i kada spoznate da imate neku zakonsku obavezu i nadobudno se odlučite uhvatiti u koštac sa tom tematikom naći ćete se u poprilično mutnim vodama. 

Budući da se u svakom pa tako i u ovom području nađemo u birokratskom košmaru, točne i precizne informacije skrivaju se kao karte u pokeru. Ako odlučite sami istražiti što vam je činiti, sam zakon i mali milijun pratećih pravilnika, dopuna i izmjena su tu nedovoljno jasni i često toliko opširni da ćete se izgubiti u moru informacija i potrošiti enormne količine svog dragocjenog vremena (i živaca), a da biste na kraju tog procesa i dalje bili jednako zbunjeni kao i na početku. Većina poslodavaca u tom će se trenutku obratiti svojem knjigovođi koji je najčešće jednako informiran kao i oni – zna da postoji obaveza, ali što točno treba činiti…ne baš.

Iduća opcija je da poslodavci potraže pomoć jedne od ovlaštenih kuća iz zaštite na radu i tu dolazimo do drugog problema. Jer, iako mi kao branša znamo što vam je točno potrebno, često upravljamo tokom tih informacija kako nama najbolje odgovara. Jer informacija je moć. Mi znamo, vi ne znate i sve su karte u našim rukama pa se svako od nas prema klijentu postavlja kvalitetno ili… manje kvalitetno, vođen vlastitom savješću. Vjerujte mi, nebrojeno sam puta bio u razgovoru s poslodavcem koji je opravdano bio zbunjen i frustriran činjenicom da mu tri ovlaštene kuće daju tri sasvim različite ponude za reguliranje zaštite na radu koje ne samo da jako variraju cjenovno nego i sadržajno odskaču jedna od druge. Da nije tragično, bilo bi smiješno jer tu ne govorimo o kreativnom pisanju već o (barem nama) jasno propisanim zakonskim obavezama. 

I što sad? 

Poanta ovog članka trebala je biti da predstavim i razložim problem, te nakon toga ponudim rješenje. U ovom slučaju to nije lako učiniti jer zaista mi je teško pomoći vam oko tog problema – dakle, kako da vam pomognem da prepoznate koja je tvrtka za vas dobra, a da se direktno ne angažiram (famozno drugo mišljenje)? Moja sugestija da mi se javite mogla bi se prepoznati kao jeftin oblik samopromocije što mi nije namjera. Mogao bih ovdje napisati da ću vam (jedino) ja dati kvalitetne informacije ali to ne bi bilo točno jer ima i drugih osoba i tvrtki koje će taj dio kvalitetno odraditi premda zaista mislim da smo u manjini. 

Moj je stav da bi bilo kakav poslovni odnos trebao biti zasnovan na povjerenju, te imam veliko zadovoljstvo i sreću raditi u organizaciji koja podržava i dijeli to moje vjerovanje. Tražite od tvrtki s kojima komunicirate da zasluže vaše povjerenje, zahtijevajte angažman, trud i predanost, jer to je minimalno što vam bilo tko od nas iz branše mora pružiti da biste kvalitetno odradili svoje zakonske obaveze. Ukoliko pak želite nešto više, ukoliko želite aktivno brinuti za svoje djelatnike pratite što pišem(o) jer moja tj. naša vizija je baviti se zaštitom na radu na sasvim drugačiji način.

__________________________________________________________________

Imate pitanje ili želite promijeniti nešto u Vašoj tvrtki po ovom pitanju? Slobodno me kontaktirajte, tu sam da Vas (neobavezno i besplatno) informiram o svemu što Vas zanima iz domene Zaštite na radu!

Autor: Branimir Milanković

branimir.milankovic@anparo.hr

Pretraži materijale:

Područje
Djelatnosti
Pretraži

Prijavite se na newsletter!

Pretplati se na naš newsletter i prati najnovije aktualnosti iz područja zaštite na radu

Naši članci

IMATE li pitanja?

Specijalist za ovu temu je:

Pošaljite poruku:

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Sadržaj internet stranice isključiva je odgovornost Anparo d.o.o.

O TVRTKI:
Anparo d.o.o.
Horvaćanska cesta 27, 10000 Zagreb
MB:080505667
OIB:36885326631
Poslovni račun: 24080021100051328 kod Partner banke
IBAN: HR1124080021100051328
SWIFT: PAZGHR2XXXX

KONTAKT PODACI:
Ured: Hondlova 2/3, 10000 Zagreb
Tel1: +385(1)2852-117
Tel2: +385(1)2852-118
Fax: +385(1)2852-115
E-mail: anparo@anparo.hr
Web: anparo.hr

PRAVNI PODACI:
Trgovački Sud u Zagrebu, MBS:080505667
Temeljni kapital 20000kn uplaćen u cjelosti.
Osnovano 28.10.2004. godine
Članovi uprave: Petar Kaić

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. www.strukturnifondovi.hr - Saznajte više o projektu na linku EU PROJEKT
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. www.strukturnifondovi.hr - Saznajte više o projektu na linku EU PROJEKT
Sustav informiranja o zaštiti na radu u Hrvatskoj