Otvaramo naše prvo skladište – što nam je potrebno od zaštite na radu i zaštite od požara?

Ovo pitanje klijenti ne postavljaju dovoljno često. U praksi mi iz branše često dobijemo informaciju o ovom momentu kada je klijent već ušao u skladište, a možda zbog samog stanja i nekompatibilnosti skladišta s njegovim potrebama nije ni trebao u njega ulaziti.

Kod otvaranja skladišta bitno je znati ulazite li u već postojeće skladište ili je skladište novo izgrađeno baš za vaše poslovanje/robni asortiman?

Kod ulaska u već postojeće skladište bitno je u početku utvrditi je li ono projektno odgovora vašem poslovanju, odnosno asortimanu robe koje mislite unutra skladištiti pogotovo iz aspekta zaštite od požara jer eventualne preinake/rekonstrukcije koje ćete morati poduzeti da bi ispoštovali navedeno područje možda vam neće biti financijski isplative. Vjerujte mi, nije isto skladištite li čelične cijevi, ciglu ili gumu, boje i lakove.

Objekt koji je izgrađen za vaše potrebe, ukoliko ćete ga koristiti prema predviđenoj namjeni, neće imati posebnih zahtjeva osim tekućeg održavanja objekta i servisiranja zaštitnih sustava na njemu. Kod kupovine već postojećeg objekta ili uzimanjem istoga u najam obratite pozornost radi li se o promjeni namjene predmetnog prostora u odnosu na namjenu za koju je izdana građevinska odnosno uporabna dozvola. Ukoliko ne (rjeđi slučaj) onda nije potrebno poduzimati dodatne mjere sigurnosti u odnosu na postojeće.

U protivnom (češći slučaj), potrebno je obratiti se nadležnom tijelu graditeljstva oko potrebe ishođenja odgovarajućih dozvola, o čemu će se odlučivati u propisanim postupcima u kojima će se ocjenjivati i dostatnost izvedenih mjera zaštite od požara.

Osim navedenog, obrađivanje skladišta iz aspekta zaštite na radu slično je obradi bilo kojeg drugog poslovnog prostora te podrazumijeva ažuriranje situacije u procjeni rizika, ispitivanje elektroinstalacija i radnog okoliša te izradu plana evakuacije. Uvijek imajte u vidu kako će skladište funkcionirati – police moraju imati podatke o nosivosti, ukoliko skladištem prolaze i pješaci i viličari morate osigurati odvojene puteve kretanja, koji moraju biti jasno označeni na podu linijama širine 5 cm. Put kretanja viličara mora biti minimalno širine 1.8 m ili 80 cm širi od viličara, odnosno tereta koji se uobičajeno na njemu prevozi. To u praksi znači da bi taj put trebao biti minimalno širok 2 metra, dok za djelatnike/pješake put mora biti minimalne širine 80 cm.

Na ulazu u skladište imajte jasne upute (tko smije i pod kojim uvjetima ući u skladište – obaveza nošenja osobnih zaštitnih sredstava i sl.). Ukoliko ćete koristiti viličare budite svjesni toga da samo osobe osposobljene za upravljanje viličarem s njim smiju rukovati. Rad u skladištu za djelatnike često nosi i poslove s posebnim uvjetima rada, što znači da ćete prije raspoređivanja ljudi na radno mjesto skladištara najvjerojatnije te osobe trebati poslati na liječnički pregled da se utvrdi njihova radna sposobnost te ćete svim djelatnicima skladišta morati omogućiti osobna zaštitna sredstva (npr. radna odijela, cipele s kapicom, rukavice i sl.).

Savjet dana

Postoji jedna zanimljiva izreka; „Tri su ključne stvari zbog kojih se događaju nesreće – nisam vidio, nisam pitao i nisam mislio“. To je u našoj branši pogotovo točno. Stoga ću još jednom rezimirati najbitnije iz teksta:

  • Definirajte namjenu skladišta i procijenite vaše potrebe i obaveze
  • ZNR Obrada skladišta (procjena rizika, ispitivanja, plan evakuacije)
  • Definirajte puteve kretanja za pješake i viličare
  • Jasne upute i signalizacija na ulazu u skladište
  • Obavljanje liječničkih pregleda za poslove s posebnim uvjetima rada
  • Opskrbljivanje djelatnika skladišta osobnim zaštitnim sredstvima

Dakle pobrinite se da vaši ljudi vide što trebaju vidjeti i da imaju odgovore na eventualna pitanja. I kroz konstantan razgovor i edukacije (da, edukacije!) radite na njihovom osvještavanju kako bi se „nisam mislio“ situacije smanjile na najmanju moguću mjeru.

Pretraži materijale:

Područje
Djelatnosti
Pretraži

Prijavite se na newsletter!

Pretplati se na naš newsletter i prati najnovije aktualnosti iz područja zaštite na radu

Naši članci

IMATE li pitanja?

Specijalist za ovu temu je:

Pošaljite poruku:

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Sadržaj internet stranice isključiva je odgovornost Anparo d.o.o.

Uvodimo zdrave prakse u vaš rad.
Anparo je tvrtka s više od 15 godina iskustva ovlaštena za poslove zaštite na radu, zaštite od požara te za poslove dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te zaštite okoliša i civilne zaštite. Kontinuirano unaprijeđujemo naše poslovanje s namjerom da našim klijentima ponudimo što kvalitetniju i što potpuniju uslugu zasnovanu na znanju i povjerenju. Želimo da radna sredina oplemenjuje čovjeka, a ne da ga uništava. S obzirom da čovjek boravi trećinu života na radnom mjestu vjerujemo da tu možemo značajno djelovati na zdravlje čovjeka te time ujedno korisno djelovati i na zajednicu.
Naš zadatak je da u suradnji s poslodavcima kontinuirano unaprjeđujemo radne sredine u društvu s ciljem obogaćivanja života i osnaživanja odnosa ljudi oko nas.

Radno vrijeme:
Pon- Pet: 08 - 17 h

+385(1)2852117
Hondlova 2/3 (karta do nas)

Anparo je nositelj certifikata:

Anparo je član:

 

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. www.strukturnifondovi.hr - Saznajte više o projektu na linku EU PROJEKT
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. www.strukturnifondovi.hr - Saznajte više o projektu na linku EU PROJEKT
Otvaramo naše prvo skladište – što nam je potrebno od zaštite na radu i zaštite od požara?