Zaštita na radu u domu, 12 savjeta za učinkovitiji rad od doma

Pandemija COVID-19 je većinu Hrvatskih i svjetskih kompanija natjerala na drastične promjene u načinu obavljanja posla. Rad od kuće postao je nova svakodnevnica, a kada se zbroje priče drugih ljudi o toj temi zvuči kao da vode borbu sa samim sobom. Jeste li razmislili: o zaštiti na radu u trenutku kada ste saznali da ćete raditi od kuće, ergonomskim uvjetima, mogućnosti dogovora s poslodavcem oko očuvanja Vašeg radnog mjesta zdravim (poslovno računalo, stolica, stol, drugih uredskih pomagala)? Vjerojatno niste, te sam se upravo zbog toga odlučio napisati nekoliko savjeta koji bi mogli povećati učinkovitost vašeg rada od kuće.

  1. Ergonomski uvjeti

Prilagodite ergonomske uvjete što više onima na Vašem radnom mjestu, kako bi izbjegli sindrome i bolesti koštano mišićnog sustava uzrokovanog nepravilnim radom na računalu.

  1. Odradite svoj jutarnji ritual – ustanite kao i inače!

U periodu kada radimo od kuće jako je važno sačuvati radne navike koje smo stekli, a jutarnje buđenje je jedna od najosnovnijih. Mi smo ljudi skloni navikama, a jutarnji rituali pomažu da se uspješno pripremimo za nadolazeći dan poput tuširanja, kratke fizičke aktivnosti, doručka, kave… Nebitno je, vi znate što Vam najbolje odgovara. Važno je da ne ostanete u pidžami. Zato što radite od kuće ne znači da svoje rituale trebate preskakati!

  1. Izbjegavajte ležanje u krevetu

Korištenje računala pri radu u krevetu može ostaviti loše posljedice na lokomotorni sustav, a takva navika može uzrokovati posljedice loše kvalitete sna, tako da si time radimo više štete nego koristi. Okruženje doma nam može otežati koncentraciju i fokus. Odredite mjesto koje ćete koristiti samo za rad i ni za što drugo.

  1. Reorganizirajte svoje kućanstvo

Kad nam vlastiti dom postane mjesto za rad, članovi naših obitelji puno lakše mogu prekidati potrebnu koncentraciju za rad. Da se to ne bi događalo, napravite raspodjelu kućanskih zadataka i obavijestite ih o vremenu kada vam je važno fokusirati se na posao, te kada ćete biti dostupni za njih.

  1. Odredite vrijeme za rad i vrijeme za odmor!

Mi ljudi nismo roboti i rijetko tko može odraditi 8 sati u komadu bez predaha, zato je jako važno odrediti vrijeme rada i vrijeme odmora. Najbolje je da na 1 – 1,5 sati rada napravimo odmor 15 – 20 minuta.

  1. Budite u kontaktu s drugima

Samo zato što smo fizički udaljeni od drugih, ne znači da se ne možemo čuti ili vidjeti. Ne samo da je važno održavati kontakte s kolegama s posla, već nam pomaže u borbi protiv izolacije i usamljenosti. Iskoristite mogućnost tehnologije!

  1. Distraktore pažnje smanjite na minimum

Ako ste mislili jednostavno „mulititaskati“ između posla i društvenih mreža, TV-a i slično jer nas nitko ne kontrolira, varate se. Svaki prekid u radu može vam narušiti koncentraciju za sljedećih 25 minuta!

  1. Prepoznajte kada ste najproduktivniji u danu

Jeste li najproduktivniji ujutro? Popodne? Navečer? Rad od kuće nam pruža mogućnosti da posao prilagodimo vlastitom ritmu.

  1. Koristite aplikacije za organizaciju posla

Za upravljanje radnim zadacima i kvalitetnu organizacija i koordinaciju posla među kolegama mogu Vam pomoći razne aplikacije poput Asane, Clickup- a, Basecamp, Freedcamp, Trello..

  1. Poštujte svoje radno vrijeme

Kada radimo od kuće lako je prekinuti granicu poslovnog i privatnog, jer smo na „privatnom“ terenu. Rad od kuće ne znači da se morate „potrgati“ od posla, zato je važno znati kada gasite laptop i posvećujete se svojim najmilijima. Kada ste gotovi, gotovi ste!

  1. Provedite određeno vrijeme na otvorenom

Iako je vrijeme pandemije virusa COVIDA-19, nije nam zabranjeno izlaziti iz kuće. Fizička aktivnost pozitivno utječe općenito za naše tijelo i produktivnost u radu ( šetnja od nekoliko minuta može vam pomoći da dođete do rješenja neke vrste poslovne problematike u kojoj ste zapeli). Naravno da pri provođenju vremena na otvorenom trebamo izbjegavati velike skupine ljudi, držati fizičku distancu, te u slučaju potrebe imati masku za lice.

  1. Pripazite na svoju cyber sigurnost

U slučaju da pri radu od kuće koristite osobni laptop i druge elektroničke uređaje, a posebice ako vam je pojam cyber sigurnost nepoznat, obratite se stručnim tvrtkama za pomoć kako bi dobili korisne savjete.

 

 

 

Pretraži materijale:

Područje
Djelatnosti
Pretraži

Prijavite se na newsletter!

Pretplati se na naš newsletter i prati najnovije aktualnosti iz područja zaštite na radu

Naši članci

IMATE li pitanja?

Specijalist za ovu temu je:

Pošaljite poruku:

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Sadržaj internet stranice isključiva je odgovornost Anparo d.o.o.

Uvodimo zdrave prakse u vaš rad.
Anparo je tvrtka s više od 15 godina iskustva ovlaštena za poslove zaštite na radu, zaštite od požara te za poslove dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te zaštite okoliša i civilne zaštite. Kontinuirano unaprijeđujemo naše poslovanje s namjerom da našim klijentima ponudimo što kvalitetniju i što potpuniju uslugu zasnovanu na znanju i povjerenju. Želimo da radna sredina oplemenjuje čovjeka, a ne da ga uništava. S obzirom da čovjek boravi trećinu života na radnom mjestu vjerujemo da tu možemo značajno djelovati na zdravlje čovjeka te time ujedno korisno djelovati i na zajednicu.
Naš zadatak je da u suradnji s poslodavcima kontinuirano unaprjeđujemo radne sredine u društvu s ciljem obogaćivanja života i osnaživanja odnosa ljudi oko nas.

Radno vrijeme:
Pon- Pet: 08 - 17 h

+385(1)2852117
Hondlova 2/3 (karta do nas)

Anparo je nositelj certifikata:

Anparo je član:

 

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. www.strukturnifondovi.hr - Saznajte više o projektu na linku EU PROJEKT
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. www.strukturnifondovi.hr - Saznajte više o projektu na linku EU PROJEKT
Zaštita na radu u domu, 12 savjeta za učinkovitiji rad od doma